رویای زندگی
رویای زندگی

رویای زندگی

Love

Love doesn't hurt you.

A person that doesn't know how to love hurts you.

Don't get it twisted.

سکوت

سکوت  

آرمانیست روشن در پس پنجره های خاموش 

  

آری سکوت  

  

فریادیست بسان هورا  

 

بسان ضجه های فردا  

دریاب   

 

دریاب که شب دراز است و قلندر بیدار   

مه روشن و شبتاب هشیار   

طلوع کن  

 

طلوع کن و با پای خود پرواز کن  

 باید رفت 

 

باید فرسنگها سکوت بلعید  

 

به کجا  

 

آری به کجا چنین شتابان 

  

کلبه، آشیانه، کاشانه، لانه 

 

کدامین 

 

هر آنکه خواهی گو  

 

گر شکاف زخم خورده ی درخت را نیز خواهی گو 

  

آری  

 

آنجا می شود سکوت را شکست 

  

آری می شود رویای زیبا را به نظاره نشست

در کنج دلم

در کنج دلم عشق کسی خانه ندارد * کس جای درین خانه ی ویرانه ندارد.

دلرا بکف هر که دهم باز پس آرد * کس تاب نگهداری دیوانه ندارد.

در بزم جهان جز دل حسرت کش ما نیست * آن شمع که می سوزد و پروانه ندارد.

گفتم مه من از چه تو در دام نیفتی؟ * گفتا: چکنم دام شما دانه ندارد!.

در انجمن عقل فروشان ننهم پای * دیوانه سر صحبت فرزانه ندارد.

تا چند کنی قصه ز اسکندر و دارا * ده روز ی عمر این همه افسانه ندارد.

شیرین نفتد


شیرین نفتد هر که زند تیشه که این کار * شوری است که تنها بسر کوهکن افتد. (ملک الشعرا بهار)

همچو خسرو نشدی کام تو شیرین فرهاد * در ره عشق ببین پخته کجا خام کجاست. (علی اشتری)

چرا پنهان ز من داری که دیشب با که سر کردی * که چشمت پرده بر می دارد از راز شب دوشت. (عبداله الفت)

هر جا نگری جلوه گه شاهد غیبی است * او را نتوان گفت کجا هست و کجا نیست. (عبرت نایینی)

به عشق کوی تو دم می زدم که پیر خرد * شنید و گفت از این ره مرو خطر دارد. (صادق سرمد)

پرتوی از نقطه دانش در این بی دانشان * یک حقیقت دیدم و چندین هزار افسانه بود. (حبیب خراسانی)